Yamba to Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jehan Driouch - WaarBenJij.nu Yamba to Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jehan Driouch - WaarBenJij.nu

Yamba to Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Jehan

09 November 2014 | Australië, Brisbane

Hi everyone!

Alweer bijna 7 weken van huis! Weer veel dingen meegemaakt, dus tijd voor een nieuw verslag! In mijn laatste verslag zat ik nog in Yamba. Inmiddels al in Brisbane. Ik zal maar bij het begin beginnen.

Na een lekker weekje gechilled te hebben op verschillende stranden, dolfijnen gespot te hebben, en een gezellig festival was het weer tijd om verder te reizen. De volgende bestemming was Byron Bay! We hadden van meerdere backpackers gehoord dat het een echte hippie plek is, dus ik was erg benieuwd! Het was ongeveer 2,5 uur richting het noorden. We zaten in een super relaxed hostel. Met een zwembad, wat de meeste hostels hebben trouwens. Niet verkeerd dus! Een kamer voor 10 personen, inclusief een oude rare australische vrouw die de onderste helft van haar hoofd had kaal geschoren.. Die bleek niet helemaal 100% goed te zijn, want toen wij al vertrokken waren bleek ze na een paar dagen uit het hostel te zijn gezet hahaaha. We hebben nog een mooie wandeling gemaakt richting de vuurtoren die in Byron Bay staat. Wandeling langs super mooie stranden, allemaal kut trappetjes (je had ons moeten zien schelden hahaa), op het meest oostelijk punt van Australië gestaan, en uiteindelijk bij de vuurtoren een mooi uitzicht over de zee en Byron Bay. Echt een hele mooie wandeling. Je moet uiteindelijk ook weer terug lopen natuurlijk, dus daar gingen we weer zeurend en scheldend al die trappen op en neer. Elkaar nog een beetje blijven motiveren door te zeggen 'girls, denk aan het lekkere kontje die je hiervan krijgt!' En voor je het weet ben je alweer terug bij het hostel hahaa. We hadden trouwens ook eindelijk een Aldi gevonden! Nog nooit zo blij geweest met een Aldi hahaa. 5 pakken noodles voor $1 en zakjes pasta waar je water en melk aan toe moet voegen voor $1 per stuk. Als ik weer in Nederland ben zal ik de Aldi echt wat meer waarderen haha. Verder vooral gechilled en genoten van Byron! Ooh ja, wat de hippies betreft. Het is echt een hippie plek hahaa.

Na 3 nachten Byron zijn we verder gegaan naar Surfers Paradise!
Weer een paar uur richting het noorden. Je weet niet wat je ziet als je daar aankomt, net Miami. Mega gebouwen, alleen maar resorts en de roze hummer limousines vliegen je om de oren. Ons hostel bleek helaas net buiten Surfers Paradise te zitten. Als je naar de winkel wou moest je al een half uur lopen ofzo. Dat was wat minder. Er waren auto races midden in Surfers Paradise, dus er was wel een super leuke sfeer die 4 dagen dat we er waren. De laatste nacht nog uitgeweest, dure taxi betalen helaas omdat wij dus net buiten Surfers zaten.. Maar wel een leuke nacht gehad samen met een Chinees kamergenootje. Loop je daar in de strip waar alle clubs zitten, nou je wil niet weten wat daar allemaal rondloopt hahaa. Om het even kort te omschrijven, het sletten gehalte is er erg hoog haha.

Na Surfers stond Brisbane op de planning. Ook weer een stukje richting het noorden. Hadden we niet zo'n zin in, want dit zou betekenen dat we opzoek moesten naar werk! Weer een hostel in, zo wat was die luxe! Net een hotel! Mooi uitzicht vanuit de kamer, alles was super netjes en schoon en een heerlijk dakterras met zwembad natuurlijk ;p en een mooi uitzicht over Brisbane. Onszelf eerst nog een dagje vrij gegeven om de stad te ontdekken voordat de banen jacht zou beginnen. Wat is Brisbane saai zeg.. Er zijn hier geen stranden. Alleen een rivier. Wel hebben ze nog de moeite gedaan om ergens aan de rivier een nep strandje en zwembad aan te leggen. Dat is wel een super gezellig plekje. Veel terrasjes en live muziek. 'S avonds zijn alle grote gebouwen verlicht en er worden allerlei dingen op geprojecteerd vanwege een soort festival deze maand. Maar dat is dan ook het enige. Na 3 nachten in dit luxe hostel te hebben gezeten toch besloten een ander hostel te zoeken vanwege de toch wat dure prijs. Ons werd aangeraden om naar een hostel in 'The Valley' te gaan wat meer in de buurt van het uitgaansleven zit. Ons werd niet verteld dat het aan de rand van China Town zou zitten.. Dus net zoals in Singapore en Sydney (eigenlijk overal in Australië) weer overspoeld met aziaten, om niet goed van te worden hahaa. Ook een super hostel trouwens. Een wc en douche op de kamer zelf, wat echt een luxe is, elke dag gratis ontbijt, een club die aan het hostel is, dus je kan letterlijk rollend naar huis als je wil, en ze organiseren hier van alles. Een reptielen show bijvoorbeeld waar ik een slang om mijn nek heb gehad OOOOH MY GOD wat was dat eng. Was echt bang dat hij me ging wurgen ofzo. Maar ik leef nog! Ook zijn we een dagje naar een koala park geweest. Was niet heel bijzonder op de koala's en kangaroes na. Als je door een hek ging kwam je op een grasveld terecht waar allemaal tamme kangaroes rondliepen. Dat betekende maar 1 ding natuurlijk! Sylvester de selfiestick kon weer tevoorschijn worden gehaald want het was tijd voor selfieeeeees! Hahahaa! Ze waren zo tam dat je gewoon naast ze kon gaan liggen op de grond, was echt super leuk. Maar dat was niet alles! Ook nog een koala vast gehouden! Eindelijk! Wat was dat schattig.. Ze stinken wel heel erg echt niet normaal, maar echt zo lief en schattig! Die twee dingen konden we na bijna 6 weken in Australië dus eindelijk doorstrepen!

Ondertussen ging de zoektocht naar werk door en hebben we uiteindelijk iets gevonden! Super blij dat we eindelijk iets gevonden hadden. Nou, dat neem ik nu terug.. Wat een kut werk!!! Hou je vast.. We werken voor een zonnepanelen bedrijf HAHAHAHAA! Slaat he-le-maal nergens op. In een neon geel shirt de straat op en op deuren kloppen. Hier komt ie: "Hi! How's it going! My name is Jehan. I'm from Sunsource, your local solar company! We're doing a bit of work in this area because we are offering a no obligation solar consultation! And it's really easy! We can send one of our experts to take a look at your roof. Your box on the outside and your bill from the inside. With this information they can sit down with you and give you the best set up for your situation! We're here for the next week, so what day would suite you best!?" Not interested is dan de reactie die je meestal krijgt. Leuk hè!? :') Ben je een hele avond bezig om die stomme tekst in je hoofd te krijgen, zeggen ze allemaal meteen nee! Hahaa. Van 11:00 tot 19:00 in de hitte lopen en bijna iedereen die de deur weer dicht gooit, echt geweldig. Raya is al gestopt, en ik stop er na deze week ook mee hahaa. Wel super leuke collega's echt heel gezellig. Maar je krijgt zwaar onder betaald voor al dit harde werk. Tenzij je pro bent en veel mensen binnen kan slepen. Maar daar heb je wel een paar weken training voor nodig. Gaan we echt niet op wachten dus. Voor mij nog 1 weekje overleven en dan eindelijk weg hier! Op naar het noorden! Raya vertrekt dinsdag al naar Noosa (onze volgende stop) waar ik zondag ook heen ga. Heb ik toch nog een beetje geld verdiend. We zien dan wel weer verder! No worries!

Voor mij alweer bijna bedtijd aangezien ik morgen weer enthousiast kan vertellen aan alle bewoners van Brisbane hoe geweldig zonnepanelen zijn! Geniet nog even van jullie zondag allemaal, see y'all soon!
Loop trouwens flink achter met al mijn foto's, excuses. Ik heb bijna altijd wifi, maar geen computers om de foto's van mijn camera up te loaden helaas.

Groetjes uit Brissie!
Liefs Jehan (Ramboo, Shayno, Jayjay)

• 09 November 2014 - 14:18

Sharon:

Hey lieverd!! Wat kan ik genieten van jou verhalen!! Je schrijft het zo leuk! En wat super wat jullie allemaal meemaken!!
    Bah wat hebben wij dan een saai leventje hier haha

Ik mis je wel hoor!!!! Dikke dikke knuffel kus uut grunn

• 09 November 2014 - 20:37

Loekie Feenstra:

ha die Jehan,

Genieten is dit, al die foto's en verhalen. Net of we er bij zijn. Gaan jullie nog verse naar het noorden? Schijnt ook weer overweldigend te zijn. Heel veel plezier daar. We kijken uit naar het volgende hoofdstuk