Surf Camp & Yaaaaaamba - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jehan Driouch - WaarBenJij.nu Surf Camp & Yaaaaaamba - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jehan Driouch - WaarBenJij.nu

Surf Camp & Yaaaaaamba

Blijf op de hoogte en volg Jehan

17 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!!! Het is weer tijd voor een nieuw verslag! Vandaag ben ik precies 3 weken in Australië. Lijkt al eeuwen geleden dat we op het vliegveld aankwamen. Ik denk dat dat komt omdat ik al zoveel heb gedaan. We hebben al zoveel dingen gedaan en gezien, van Sydney tot de Blue Mountains, van Manly tot Bondi. En toen Surf Caaaaaaaamp!!! Vorig weekend zaten we dus nog in Sydney in een best chill hostel. De kamers stonken wel een beetje en de bedden kraakten, dat wil je niet weten. Maar het had een super chille keuken, en we krijgen gratis handdoeken. Eindelijk lekkere zachte handdoeken! Waar je wel niet allemaal blij mee kan zijn als backpacker hahaa.

Maandag ochtend gingen we eindelijk op Surf Camp! Alle troep weer bij elkaar rapen, wat hostel na hostel steeds makkelijker gaat gelukkig. Een dubbel dekker vol met backpackers onderweg naar Surf Camp! Het kamp lag ong. 2 uur rijden ten zuiden van Sydney in Gerroa aan het 7 miles beach. Een strand van 11,2 km dus! Het Surf Camp zat achter in een soort woonwagen kamp/camping. Het kamp zag er meteen al gezellig uit! In het midden van het kamp stonden alle eettafels, met er omheen alle huisjes waar we in sliepen. Je sliep met 7 mensen op een kamer. Je bent met een hele grote groep, dus we werden in twee kleinere groepen verdeeld. Dat ging puur om het makkelijker te maken met eten en de surflessen. Toen we aankwamen kregen we een toelichting van hoe de week er ongeveer uit zou zien, en we ontmoetten alle instructors. Ook 2 Nederlandse instructors.. Geweldige mensen allemaal!! Toen kregen we al vrij snel lunch. Oooooooh my gooood!!! Eindelijk weer lekker eten! Belegde broodjes met vlees, sla, tomaat, komkommer, kaas, sauzen, ALLES!!! Mij kon je niet blijer krijgen. Na de lunch meteen al de eerste surfles! Wettys (wetsuits) aan en op naar 7 miles beach! 5 minuten lopen ongeveer. Loop je daar met zijn allen in je wettys hahaa. Kwam je met je groep op het strand, werden we in drie kleinere groepen verdeeld. Elke groep ( van ong. 15) kreeg twee instructors. Wij hadden Luke uit Australië zelf en Rob uit Engeland. Hilarisch die twee! "Guys, we need a group name." Na lang discussiëren kwamen we op de naam (excuses voor mijn taalgebruik) "fuck ya mums!!!" Vraag me niet hoe we op deze naam zijn gekomen hahaa. "Oke guys! Hands together, on 3! 1,2,3 FUCK YA MUMS!!!" En dit was nog maar dag 1! Hahahahaa! Toen na een korte instructie eindelijk het water in met de surfboards. In het begin heb je geen idee wat je aan het doen bent, maar dat kwam vanzelf wel. Als het niet lukte kwam mum of dad even bij je (Luke en Rob waren mum en dad. Dit wisselden ze elke dag af) en die hielpen je even. En toen stond ik opeens! WTF, dag 1 al! Ook al was het maar voor een paar seconden, het was gelukt! Helemaal blij hahaa. Na 2 uur surfen weer terug naar het kamp, dan kon de tweede groep surfen. Hele avond beetje gechilled, kennis maken met de rest van de groep. Echt heel gezellig! 'S avonds weer heerlijk eten natuurlijk. Lekkere pasta, Jehan nog blijer! Toen bekaf op bed. Als je mazzel had kon je uitslapen tot 9 uur. Anders moest je er om 7 uur al uit. Elke dag wisselden de groepen om van tijden.

'S ochtends ging je 2 uur surfen, dan terug om te lunchen, na het lunchen wettys weer aan en dan ging je weer 2 uur surfen. Kwam je terug, stond het avond eten alweer klaar. Super! Zo bijzonder was het eten nou ook weer niet hoor, maar als je zelf elke dag zo goedkoop mogelijk probeert te eten, was dit een luxe! Het was al snel bekend dat ik van lekker (en veel) eten houd, dus als iemand het niet op kreeg werd het naar mij geschoven. Dikke prima, kom maar op! En zo zag ons Surf Camp er elke dag uit! 4 uur per dag surfen, lekker eten, gezelligheid, gestoorde instructors, luieren in de hangmat, springen op het springkussen EN Sam de possum! Zoek maar eens op wat een possum is. Een heel grappig en apart beest dat hier in Australië leeft. Sam kwam elke avond even uit zijn boom naar beneden voor een stukje appel of een biscuit. Echt super schattig.

Volgens mij was het woensdag ochtend, we gingen weer surfen. Ik deed een poging om een golf te pakken, wou staan, knak! Dat was mijn teen hahaa. Nog steeds een beetje paars, maar het zag er erger uit. Helemaal dik, bont en blauw. Gewoon gekneusd. Inmiddels na 1,5 week denk ik eigenlijk dat hij wel gebroken is. Maarja, boeie! Lekker doorgaan. Ik zit in facking Australië, dus niet zeuren! Vrijdag ochtend nog op het strand gelegen terwijl de andere groep aan het surfen was. Zegt een jongen naast mij: "Kijk! Walvissen!" Kijk je in de verte, zie je gewoon walvissen omhoog komen! Weer een wauw-momentje rijker. We hadden ook al dolfijnen gezien de vorige ochtend, echt gaaf! Nog het record kippenpoten proberen te verbreken. Stond op 15. Eitje natuurlijk! Ben ik net lekker bezig, is de schaal kippenpoten ineens weg.. Daar ging mijn record..

Toen was Surf Camp voorbij helaas! Echt super leuk gehad, zou het zo weer doen! Echt een aanrader mocht je deze kant ooit opkomen. Tijd van je leven, gegarandeerd. Weer terug naar Sydney wat ons een beetje begon te vervelen. Afgelopen zondag nog de toerist uitgehangen in de botanische tuin en gechilled bij het Opera House en de Harbour Bridge. Dat blijft echt een mooie plek om een terrasje te pakken. Naast het Opera House, met uitzicht op de Harbour Bridge. Genieten. Zondag avond zijn we vertrokken uit Sydney. Hop-on hop-off buspas gekocht die mij tot Cairns brengt. Echt ideaal. Eerste stop was Yamba, waar we nu nog steeds zitten. We hebben 10 uur in die bus gezeten, dus we waren er rond 9 uur 's ochtends. Yamba heeft maar 1 hostel, dus alle backpackers zitten bij elkaar. Een super gezellig hostel! Best klein, wat het heel gezellig maakt. De mensen die hier werken zijn super aardig. Toen we onze spullen gedumpt hadden in onze kamer zijn we Yaaaaamba maar een beetje gaan verkennen. Heeeeel veel mooie strandjes! Je kan een mooie wandeling maken van de ene naar het andere terwijl je af en toe ook over de rotsen moet klimmen. Je kan dolfijnen spotten aan het einde van de pier en je hebt een mooi uitzicht vanaf de vuurtoren. Het is echt surfers paradise. Iedereen surft hier. Waar wij vooral goed in zijn in Yamba is zonnen! Hahaa. Inmiddels al bijna pikzwart. (Ik beledig nu toch niemand hè, vanwege die pietendiscussie bij jullie?)

Naast liggen bakken op het strand hebben we ook 'Shane's tour' gedaan. Is heel bekend hier. Grootse verhalen over gehoord, dus dat moesten we sowieso gedaan hebben in Yaaaaaamba. Hoge cliff sprongen met veel risico: tanden breken, dus niet naar beneden kijken. Neus niet dichtknijpen anders knalt je gehemelte open. Vier sprongen waarvan de laagste al tussen de 8 en 9 meter hoog was etc. Ik scheet hem dus alle kleuren van de regenboog onderweg in het busje. Maar we leven nog! Het springen leverde een mooie foto op, dus dat was het wel waard haha! Ooh ja! En we hebben eindelijk kangaroes gezien! Een man, Ray, die hier werkt heeft ons meegenomen naar de lokale golf club, waar tientallen kangaroes liggen te chillen. Lagen lekker in het zand, kwamen achter grote stenen vandaan en baby's die in de buidel zaten. Super gaaf! Ook super dichtbij kunnen komen. Was echt bijzonder.

Vandaag wederom liggen bakken op het strand. Ziek bruin aan het worden nu. Raya heeft zich heel eigenwijs niet goed ingesmeerd, dus die heeft nu een verbrande kont waar ze niet meer op kan zitten hahaa. Net een heerlijk 4 gangen menu gehad van een Duitse backpacker die blijkbaar goed kan koken. Voor 10 dollar een heel menu! Daar zeg je als noedels/pasta etende backpacker geen nee tegen! Nu lekker aan het uitbuiken op bed, aangezien ik (zoals verwacht) andermans borden ook op mocht eten. No problemo!

We zitten nu nog in Yaaaaaaamba tot maandag ochtend. Dan voor 3 dagen Byron Bay, paar dagen Surfers Paradise en dan Brisbane! Daar maar eens een baantje gaan zoeken! Ben van plan tot ongeveer oud en nieuw te werken, zodat ik heel januari weer lekker verder kan reizen. En dan hopelijk ik februari mama en Bert in de armen sluiten die deze kant op komen! We'll see!

Volgens mij was dit het alweer! Krijg last van mijn vingers door het typen en het is allang bedtijd hahaa.
Night night!
Liefs, Jehan

  • 17 Oktober 2014 - 15:06

    Angela:

    Waaaauw jehan het klinkt echt geweldig!!!

  • 17 Oktober 2014 - 15:56

    Inge:

    Super leuk Jehan!!!

  • 17 Oktober 2014 - 16:42

    MEREL:

    surf chickita!!! ik vind het echt geweldig om te lezen, zoveel enthousiasme!! geniet ze!!!! liefs!

  • 17 Oktober 2014 - 18:10

    Opa En Joke:

    Oh, liefje wat geweldig allemaal.
    Ja je zult wel poepjesbruin zijn.
    Blijf genieten en pas goed op jezelf.
    Opa verteld aan de hele wereld dat jij in Australië bent, hij is apetrots op je
    En ik ook natuurlijk.
    Dikke kus van ons

  • 17 Oktober 2014 - 23:06

    Sharon:

    Wauw meisje wat klinkt dit als een droomreis! Ik ben super trots op je! Zo stoer hoe je het daar doet!! Genieten meisje!!!! Dikke kus!!!!

  • 17 Oktober 2014 - 23:45

    Kim Greveling:

    wat leuk om je belevingen te lezen Jehan! Denk echt dat je schrijfster moet worden! Zo leuk om te lezen! Fijn dat je zo geniet!

  • 18 Oktober 2014 - 00:33

    Opa En Oma Joyce:

    Wat kan jij heel leuk schrijfen, en bent heel dat Joyce weer naar jullie toe komt. Heel veel succes

  • 21 Oktober 2014 - 21:44

    Opa En Oma Van Joyce Oma Van ' T Wout:

    ik heb jou verslag met plezier gelezen wat kan jij het leuk verwoorden .Wij zijn blij als Joyce zich weer bij jullie aan kan sluiten ,dit vond ik heel verdrietig voor haar .heel veel plezier verder met zijn alle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jehan

Halloooo!! Dit is mijn reis blog waar ik (hopelijk) al mijn mooie verhalen en foto's met jullie ga delen :)

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 26525

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 15 Februari 2015

AUSTRALIË

Landen bezocht: