Bushcamp and Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jehan Driouch - WaarBenJij.nu Bushcamp and Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jehan Driouch - WaarBenJij.nu

Bushcamp and Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Jehan

26 November 2014 | Australië, Hervey Bay

Hi everyone!! Wil zoooo graag vertellen over de afgelopen 2 weken, dus kon het niet laten om weer een verslag te schrijven hahaa :)

In het laatste verslag was ik nog 'door knocker' bij een zonnepanelen bedrijf. Ik kan nu gelukkig zeggen dat dat niet meer zo is hahaa, wat was dat verschrikkelijk. Ik zou de werkweek nog afmaken en dan op een zondag naar de volgende stop Noosa waar Raya al was. De werkweek afmaken is hem niet helemaal geworden. Woendag nog met een positieve stemming rond geklopt wat zoals altijd niet echt in de smaak valt bij de bewoners. Gelukkig kan ik altijd vriendelijk blijven tegen mensen en boeide me het niet echt dat iedereen alleen maar nee blijft zeggen. Part of the job! Maar die hitte.. Echt niet te doen. Donderdag met een iets minder positieve stemming de dag begonnen, want het zou nog warmer worden dan woensdag. Ben halverwege de dag ergens in de schaduw in een parkje gaan chillen, was er helemaal klaar mee. Nog een dag langer en je kon me van de straat weg slepen hahaa. Vrijdag maar lekker gaan chillen bij de lagoon langs de rivier van Brisbane, en zaterdag mijn geweldig neon gele shirt bij het kantoor gedupmt. Ze zijn het daar gewend dat iedereen na een tijdje stopt, dus ze vonden het allemaal prima. Mooizo! Dikke vette doei Sunsource, tot nooit meer ziens! Wel een super tijd gehad met alle collega's! Wat een geweldige mensen en wat een gezelligheid elke ochtend in het busje onderweg naar de wijk waar we rond gingen kloppen.

Zondag was het na 3 weken Brisbane weer tijd om verder naar het noorden te gaan. Noosa it is! Na 3 dagen alleen te zijn geweest werd ik weer herenigd met mijn mongooltje Raya hahahaa (grapje Raymundo haha). 1 nacht in een super relaxed hostel waar alles roze was.. Toen was het tijd voor bushcamp! 3 nachten op een kamp waarvan we 2 dagen zouden kanoën. Weer lekker ouderwets gekampeerd! Dit was alleen wel ietsje primitiever hahaa. De eerste nacht in een soort brancard achtig bed 'geslapen'. Lag namelijk voor geen meter, dus niet heel veel geslapen. Toen zijn we de eerste dag gaan kanoën! We werden met een groep van 16 alleen op pad gestuurd met een plattegrond. Richting een plek waar we konden lunchen, zwemmen in de rivier en uit een boom slingeren met een touw. Het gebied lijkt echt op zoiets wat je op discovery channel ziet, dat ze met bootjes over de rivieren scheuren om krokodillen te spotten hahaa. Er schenen geen krokodillen te zijn, dus we konden gewoon lekker rondzwemmen in de rivier. Hele pokken eind weer terug gekanood wat voor geen meter opschoot. Raya en ik zaten maar met zijn tweeën in een kano, dus we zijn volgens mij met een looptempo terug gekanood naar het kamp. We liepen op een gegeven moment zover achter dat we de rest van de groep niet eens meer zagen. Tijd om te zingen dus! Tussen Beyoncé, Nick&Simon, Jan Smit en Queen door af en toe toch de peddel even door het water zodat we niet helemaal stil stonden hahaa. Uiteindelijk terug bij het kamp aangekomen waar iedereen al lekker aan het chillen was. Je moet er jezelf zien te vermaken dus hebben we spelletjes gedaan met de anderen en 's avonds lekker filmpjes gekeken in de 'woonkamer' (een tv met allemaal ingezakte oude leren banken en stoelen er omheen onder een dak midden op het kamp). Dik bord pasta op schoot, genieten. De tweede en derde nacht zouden we in een tent slapen. We kregen een (super dun) matje en een kussen. Heb gelukkig zelf een slaapzak mee anders moest je die huren. Ik vind slapen in een tent heeeeeerlijk. Doet me altijd weer denken aan de zomervakanties. Lekker in een tent, wel op een chill luchtbed gelukkig, en dan 's nachts regen dat op je tent valt. Kan ik altijd van genieten. Helaas had het 's avonds hard geregend. En de tent was niet goed dicht.. Je raad het al.. Water in de tent.. Lekker met natte voeten, heel veel zand en het dunne matje waardoor je eigenlijk gewoon op de grond sliep twee niet zo prettige nachten gehad. De laatste dag waarop we eigenlijk weer zouden gaan kanoën regende het bijna de hele dag. Dan maar de hele dag films kijken! Dat was na bijna 2 maanden echt geen straf hahaa. Zoals altijd ontmoet je weer heel veel andere backpackers, dus het is altijd gezellig. Lekker spelletjes doen, met zijn allen een film kijken, bbq'en, noem het maar op. Ook al regent het de hele dag, je vermaakt je wel met iedereen! Zelfs de mensen die er werken. Een jongen die er werkt met een tattoo 'bitches ain't shit' op zijn been. Ooh mijn god wat hebben wij gelachen om die vent! Echt hilarisch. Hij wou het er niet eens over hebben hoe hij aan die tattoo kwam hahahaha!

Vrijdag ochtend was bushcamp voorbij en gingen we verder naar Hervey Bay. Vanuit hier zouden we een paar dagen naar Fraser Island gaan.We zouden pas zondag naar Fraser gaan, dus we hadden 2 dagen om te chillen in Hervey Bay. Heerlijk op het strand gelegen, wat als backpacker een beetje een gewoonte begint te worden. Pff, alweer naar het strand? Hahaa sorry, kan het niet laten om jullie een beetje jaloers te maken. Zaterdag middag de groep ontmoet met wie we naar Fraser zouden gaan. Met een groepje boodschappen gedaan wat veel voordeliger is dan met zijn tweeën boodschappen doen. En toen de volgende ochtend was het eindelijk tijd voor Fraser fucking Island!!! De 4x4's stonden al klaar naast het hostel, spullen erin gedumpt en daar gingen we! Onze gids Geoff voorop met 2 andere 4x4's er achter aan. Vanuit Hervey Bay met de ferry, en toen waren we op Fraser! Toen begon de trip pas echt. Voor de mensen die geen idee hebben wat Fraser Island is, het is het grootste zandeiland ter wereld. Mega lang strand van het zuiden tot het noorden van het eiland, regenwoud, woestijn achtige duinen, meren, noem het maar op. Een must als backpacker om naartoe te gaan.
Toen we aankwamen op Fraser zijn we meteen naar een meer gereden. Lake Birrabeen. Super wit strand, helder water, echt super mooi. Kreeg je lekker de tijd om te zwemmen en chillen. Weer verder gescheurd naar Lake Wabby. Je stopt op het strand en dan moest je 40 minuten lopen om bij het meer te komen. Eerst door de bossen en dan kwam je uit bij een soort mini sahara. Rechts zag je in de verte nog een stuk zee en links na een stukje door de duinen lopen lag helemaal onder aan een duin Lake Wabby. Niet normaal hoe mooi. Eerst die hele mega duin naar beneden lopen en toen kregen we daar 2 uur de tijd. Na een paar stappen in het meer was de bodem al verdwenen, omdat die duin daar nog steeds naar beneden liep. En er zaten van die visjes in die je bij zo'n pedicure hebt! Gewoon een gratis behandeling hahaa! Konden we na bushcamp wel gebruiken, dus dit was echt heerlijk. Als je ver genoeg het water in ging, gingen ze gewoon aan je hele lichaam zitten. En dat midden op een zandeiland midden tussen de duinen en bossen. Echt bizar, maar ooh zo mooi.. Toen gingen we voor het eerst naar ons kamp. Gewoon achter de duinen van het strand. Weer lekker in een tent met nog 2 duitse meisjes. Deze keer hadden we 2 matjes kunnen veroveren wat niet echt een verschil maakte trouwens hahaa. En niet eens een kussen! Slaapzak ook weer tevoorschijn die nog steeds een beetje nat was van bushcamp. Toen zijn we na het eten sterren gaan kijken op het strand. Ooh. My. God. Sprakeloos. Zo super helder, de sterren reflecteerden zelfs. En een deel van de melkweg recht boven ons hoofd. Een meisje die super goed kon gitaar spelen wat het helemaal compleet maakte. Wauw wauw wauw.. Echt genieten. Ik lag in de tent naast een luik die we open hadden gedaan, dus ik kon gewoon blijven genieten van de sterren vanuit mijn bed.
De volgende dag stond Eli Creek op de planning. Een fresh water beekje waar je in kon liggen die je dan helemaal meevoerde naar het einde op het strand. Weer genieten. Toen doorgereden naar Wreck of the Maheno. Een oud wrakschip wat al voor het grootste deel onder het zand ligt. Andere mensen die het niet konden laten om HET Titanic liedje af te spelen vanuit hun auto, dus toen stonden we (vooral ik natuurlijk) mee te schreeuwen met Celine Dion naast het wrak. Is gefilmd, dus wie weet verschijnt het binnenkort wel op facebook hahaa. Volgende stop, Champagne Pools. Tussen de rotsen aan de kust, waar de golfen tegen aan knalden. De golfen die in de pools terecht komen zorgen ervoor dat het helemaal ging bubbelen, vandaar de naam :) En toen de laatste plek die dag, Indian Head. WAAAAUUUW! 1 van de mooiste plekken die ik ooit heb gezien.. Je loopt de rotsen helemaal omhoog totdat je op de punt uitkomt, waar je het mooiste uitzicht ooit hebt. Kijk je rechts, zie je de hele kust met de duinen, daar achter super witte duinen, en daar achter de bossen. Kijk je links, precies hetzelfde. Niet te omschrijven hoe mooi dat was. Zelfs nog een schildpad in de zee zien zwemmen. Toen via Eli Creek weer terug naar het camp. 'S avonds voor de tweede en laatste keer sterren gekeken op het strand. Ooh ja! En vallende sterren natuurlijk! In 2 avonden wel een stuk of 6 gezien. Speechless.. Er waren trouwens geen wc's op het kamp. Dus dat was lekker in de bosjes, duinen en op het strand plassen. We hielden zelfs 'wee parties'. "Who needs to wee!?" "Me!" "Me!" "Me!" Dan liep je met een paar het strand op, iedereen zocht zijn plekje op en dan ging je zitten! Echt zo grappig hahaa. Je mocht trouwens nooit alleen plassen en je moest de 'dingoe stick' meenemen voor het geval je een dingoe tegen zou komen. Gelukkig maar 1tje gezien die 's avonds over het kamp rond liep. Toen de laatste ochtend de wekker om 04:30 gezet om de zon op te zien komen om 04:51. Ja dat is heel vroeg ja. Slaapzak mee, boven op de duinen zitten en het genieten kon beginnen. Toen weer verder gaan slapen. Tot 07:00 uur, want dan maakte Geoff ons weer wakker met 'wake me up'. Kon niet beter natuurlijk hahaa. Spullen ingepakt en dan zouden we via Lake McKenzie weer terug gaan naar de ferry, om zo weer terug naar Hervey Bay te gaan. Lake McKenzie, een nog witter strand dan Lake Birrabeen en NOG helderder. Je kan zelfs je haar en lichaam wassen met het zand! Het is als een soort conditioner voor je haar. Geloof me, het werkte! Je haar werd er gewoon echt zachter van! Zelfs je tanden met het zand poetsen is mogelijk, en het water is zo vers en schoon dat je het gewoon kan drinken. Smaakt precies hetzelfde als het water wat je in de winkels kan krijgen. Toen was het helaas tijd om de ferry terug te nemen. Mooiste trip so far. Echt geweldig.

Gister dus weer terug van Fraser Island gekomen. Gisteravond lekker zelf hamburgers gebakken aan het strand naast het hostel met 2 duitse meisjes uit onze Fraser groep. En onszelf getrakteerd op aardbeien, banaan en mango met chocola als toetje. Ooh my god, dat was genieten. Inmiddels al iets meer dan 2 maanden geleden dat we voor het laatst dit soort fruit hebben gehad! Het enige waar we ons af en toe op trakteren is een appel of een kiwi hahaa. Een perfecte afsluiter van een een perfecte trip dus.

Vandaag zijn we uit Hervey Bay vertrokken en zitten nu in de bus naar onze volgende stop Rockhampton. Ik moet weer op banenjacht. Verder nog helemaal geen plannen. We moeten nog een paar uur rijden, dus nog heerlijk nagenieten van Fraser! ♡

Wat een mega verslag is dit weer. Kan het niet laten, sorry ;) Geniet van het lekkere weer in Nederland iedereen, en een fijne sinterklaas alvast! Dat is dan weer iets waar IK jaloers op ben hahaa! Geen pepernoten, marsepein en cadeautjes voor mij helaas. Reacties zijn weer welkom! Ben na 2 maanden ook wel benieuwd hoe het met iedereen gaat!

Groetjes van een genietende Jehan :D
Xxx

By the way, weer flink wat foto's op facebook gezet gister. Waaronder Fraser Island natuurlijk! Sorry voor de non-facebookers, lukt me niet om ze bij de verslagen te plaatsen.

See ya!

  • 26 November 2014 - 10:07

    Sharon:

    Wauw wauw wauw!! Wat een droomreis meisje!! Hoe jij het vertelt is het als je het leest net alsof je er bij bent! Doe je echt super! Genieten lieverd dit maak je nooit weer mee.. je hebt mij donderdag nog gesproken via skype dus je weet dat hier het gewone hollandse saaie leventje door gaat hahaha! Lieverd maak er nog een top tijd van! Dikke mega kussen en knuffels van sharon en de rest!

  • 26 November 2014 - 10:09

    Danique:

    Hoooi jehan! Je buurmeisje hier :)))))
    Oh wat een geniaal verslag zeg haha wauw,
    Echt vet om te lezen dat je het zo super hebt
    Ik miss je wel hoor! En dan ni vooral ook
    Omdat oud en nieuw dichterbij komt:(
    Op de golfslag gaat het zoals het altijd gaat...
    Chill en rustig aan dus hahah! T gaat goed met iedereen
    En ja we hebben nog niks beleefd, behalfe elian
    Zijn 2 kleine zusjes chloe & lois OMG JEHAN
    ZE ZIJN ZO OM OP TE ETEN HAHA

    Heeeel veel fun nog en hoop snel weer een
    Reis verslag te kunnen lezen WE loveyouu groetjes
    Family Liewes <3

  • 26 November 2014 - 14:41

    Merel:

    Hoi Jehaantje!!! Geweldige blog om weer te lezen! Ik merk dat ik steeds meer jaloers wordt.. Je bloedmooie foto's op Facebook had ik al gezien dus ik had helemaal een beeld bij wat je allemaal verteld! Geweldige dingen zie je! Ik ben benieuwd wat je volgende baantje wordt! Denk je stiekem nog wel eens aan de AH? Ik zal wel extra veel pepernootjes voor je gaan eten!! Weet je al waar je christmas & nieuwjaar gaat vieren? :D Geniet ze!!!! dikke kusjes!

    ps. ik ben onwijs benieuwd naar het filmpje dat je mee schreeuwt met Celine Dion hahaha!

  • 26 November 2014 - 21:25

    Loekie Feenstra:

    jeeh Jehan" een genot om je verslag te lezen. Net of we er zelf bij zijn. Ik verheug me al op het vervolg. Veel plezier daar en geen dingen doen die ik ook niet zou doen :-)

  • 26 November 2014 - 22:12

    Ilona:

    Haiiiiii jehan,

    ik lees het wel jij hebt de tijd van je leven, prachtige verhalen schrijf je, super!!!!!!!
    Er zijn al weer twee maanden voorbij de tijd gaat snel ppppffff dus ik zou zeggen genieten.

    groeten van ons en dikke smok en knuffels xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jehan

Halloooo!! Dit is mijn reis blog waar ik (hopelijk) al mijn mooie verhalen en foto's met jullie ga delen :)

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 26524

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 15 Februari 2015

AUSTRALIË

Landen bezocht: