Aussie baby!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jehan Driouch - WaarBenJij.nu Aussie baby!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jehan Driouch - WaarBenJij.nu

Aussie baby!!!

Blijf op de hoogte en volg Jehan

28 September 2014 | Australië, Sydney

Hoi allemaal! Dit is mijn eerste verslag vanuit Australië! Ik ben nog maar 5 dagen van huis, maar heb het gevoel alsof het al 2 weken zijn! Dan zie je een foto terug van de tussenstop in Dubai en denk je: wooh, dat is nog maar een paar dagen terug! Maar het voelt al als heel lang geleden.

Ik zal maar vooraan beginnen denk ik? Hahaa
Het begon in Singapore waar we 1 nacht zouden blijven als tussenstop. We kwamen er 's avonds best laat aan. Toen we het vliegveld afliepen dachten we: gaaaadverdamme wat een vies klam weer! Echt een klap in je gezicht na zo'n lange vlucht hahaa. Lekkere klots oksels terwijl we met al onze bepakking op ons vervoer stonden te wachten hahahaa! Vervoer was super geregeld. Heeft ons netjes bij het hotel afgezet. Toen ingecheckt en naar onze kamers gebracht. Ik sliep samen met Joyce op een kamer. SUUUUPER LUXE!! Niet normaal gewoon. Zo'n mega ronde douchekop die aan het plafond hangt enzo. In 24 uur wel 3 keer gedouched haha (ook omdat we gewoon facking snel aan het zweten waren..) We hadden honger, dus nog even een eet tentje opgezocht. Tijdsverschil sloeg natuurlijk keihard in, dus we lagen 03:00 uur in bed ofzo? GRUWELIJK MEGA BED! Samen in het tweepersoonsbed, ander bed voor alle kleren natuurlijk. We konden voor geen meter slapen, dus maar lekker gekletst. Joyce is echt een hilarisch meisje, alleen maar lachen gieren en brullen. Elke dag huilen van het lachen met haar. Samen met mijn mongolisch gedrag (zijn haar woorden!!!) is het super gezellig hahaa!

Volgende ochtend zouden we een dag tour krijgen van een paar uur. Was dus drama met opstaan na die korte nacht.. Mooie toeristische attracties gezien. We zaten wel midden in een tropische bui, maar na een half uur scheen de zon alweer volop. Maar het bleef vies vochtig zoals altijd.. Toen de botanische tuin! Dat was zooo hilarisch. Het zit namelijk zo, Joyce heeft de opleiding florist afgerond, dus zij was natuurlijk in de zevende hemel. Elke plant of boom: "Ooooooh my gooooood!! Een Vanda phalanopsis!!!" Ik kwam niet meer bij. Heb daar huilend van het lachen rondgelopen :')

Ooh ja trouwens!! Ik heb vlak voor vertrek een selfiestick gekregen om selfies te maken met je telefoon of camera! We hebben zelfs een naam voor hem bedacht. Sylvester. Roepnaam is Sylvie. Afkomstig van het woord selfie en zijn huidskleur zilver. Die neem ik dus overal mee naar toe haha

Na de tour nog heeeeerlijk in de jacuzzi gezeten met zijn allen. 'S avonds werden we weer opgehaald en naar het vliegveld gebracht. We vlogen rond middernacht en kwamen halverwege de ochtend aan in SYDNEEEEEEY!!! Heb bijna de hele vlucht geslapen, dat was echt heel erg fijn na al die korte nachten en kleine middag dutjes.

Zooooo mooi toen we over Sydney vlogen vlak voor de landing! Je zag gewoon de harbour bridge en het opera house vanuit de lucht. Echt super mooi. We waren de hele vlucht vet bang voor de douane door alle verhalen die je erover hoort. Nou, we stonden binnen 15 minuten buiten! Niks werd gecontroleerd! We stonden ineens in de aankomsthal! We wouden bijna terug lopen om te vragen of ze zeker wisten dat ze niks wouden controleren haahaa! Weer goed geregeld met vervoer richting het hostel. Zit je dus in dat busje, Joyce ineens: OOH MY GOOOOD!! Een kangoroeplant!!! Hahahahaa, te mooi. Ingechekt in het hostel, met de 3 meisjes Joyce, Raya en Jasmijn op een kamer met nog 2 andere backpackers. De 2 jongens van ons groepje zitten een kamer naast ons.

We hadden nog de hele middag, dus we hebben een beetje rond gelopen en geluncht in een park. Goed moment om mijn nieuwe gadget Sylvie mee te nemen. Het centrum heeft wel iets van new york. 'S avonds beneden in het kroegje gegeten en daar blijven feesten. Heel gezellig en meteen andere backpackers ontmoet.

Dag 2 zijn we Sydney gaan verkennen. Gelukkig zitten we al in het centrum, dus alles is heel dichtbij! 20 minuten een straat blijven volgen en je kwam vanzelf bij het opera house en de harbour bridge. Eerst al ontbeten in het parkje vlakbij het hostel, toen dus richting het opera house gegaan. Weer geluncht in een ander park, een kathedraal bezocht en toen boodschappen gedaan. Er is een gezamenlijke keuken in het hostel, dus hebben we zelf maar lekker low budget pasta gemaakt. We leven overdag trouwens van brood met een pot pindakaas. Ja mam, ik eet ook 2 stuks fruit per dag! Goed hè!? Haha. We eten dus wel een beetje goedkoop en saai, maar het moet wel! Alles is hier niet normaal duur.. 's Avonds weer lekker gekroegt in de Side Bar in het hostel.

Afgelopen nacht was echt draaaama! Maar 3 uur geslapen denk ik? Ik ging rond 3 uur met Joyce weer terug naar onze kamer, want we moesten eerst in de lobby wachten voordat we onze kamer in konden. Er waren andere soorten bezigheden in onze kamer, if you know what i mean.. Toen we eindelijk probeerden te slapen kwam nummer 4 binnen. Die had ook een heel avontuur beleeft, dus wij hebben de rest van de nacht alleen maar gebruld en gejankt van het lachen. Bleek er ook nog eens een Belgische jongen op onze kamer te zitten die al de hele nacht probeerde te slapen en alles heeft meegekregen. Arm kind..

Nou, vandaag dag 3 in Sydney al bijna voorbij! Voelt echt al als 2 weken.. Alweer na een paar uur slaap vroeg opgestaan. Oud brood van gisteren met de pot pindakaas erbij als ontbijt. Toen richting de opera house gelopen waar we een ferry (boot, taxi, pond achtig ding) naar Manly hebben genomen. Daar de hele middag heerlijk op het strand gelegen met ons groepje van 6 en nog twee andere backpackers die we ontmoet hebben. Op de ferry zitten is super leuk! Je vaart richting Manly heel mooi om het opera house heen, en de rest wat je ziet is ook super mooi! Toen we weer terug kwamen was het al donker. We moesten nog helemaal terug lopen naar het hostel, hadden honger, en het was ineens facking koud! Wij chagrijnig natuurlijk (naja, de meiden dan). We hadden ook echt geen zin meer om boodschappen te doen en te gaan koken. Dan maar naar de Pizza Hut! Hihii.

En nu zitten we lekker bij de mac voor de gratis wifi!! Vanavond nog 1 avond gezellig in de bar en dan morgen ochtend uitchecken hier. We krijgen morgen ochtend een oriëntatie, gaan onze bankrekening openen en al dat soort dingen. Dan opzoek naar een nieuw hostel en plannen maken voor wat we nu gaan doen. Wij, de 4 meisjes willen nog graag bij elkaar blijven, want we hebben het zo gezellig! Misschien naar Bondi Beach, we zien wel! We willen nog zoveel doen, dus we zien wel wanneer wat komt.

Het is hier nu al 23:00 uur dus ik brei er maar eens een eind aan. Veel te gedetailleerde verhalen allemaal, maar ik wil zo graag alles vertellen! Hahaa. Dat zal later wel wat minder worden denk ik. Ik ga morgen ook proberen foto's te uploaden, want die staan allemaal op mijn camera.

Fijne middag voor jullie allemaal, en voor mij, goodnight!!!

See ya!
Liefs, Jehan xxx

• 28 September 2014 - 15:43

Oma WIl Van Joyce:

Wat heb ik van jouw verhaal genoten.Joyce schrijft niet zo uit gebreid.
    Wij willen graag hier op de hoogte blijven Groet Oma Wil

• 28 September 2014 - 17:51

Sharon:

Wauw jehantje dit klinkt allemaal super!! Ben heel blij dat je het zo naar je zin hebt en super dat het zo leuk klikt met de andere meiden! Lieverd ik wacht met smart op je volgende verslag!!!! Dikke dikke dikke mega kus!!!

• 28 September 2014 - 20:22

Natasja Van T Wout:

Ik ben de moeder van Joyce goed verslag heb je geschreven heel erg leuk om te lezen ook ben blij dat Joyce het zo naar de zin heeft met jullie allemaal nog heel veel plezier allemaal.

• 29 September 2014 - 09:20

Joke En Opa:

Hallo Jehan,

Wat een leuk verslag.
    Opa heeft het direct uitgeprint en gaat alles in een album doen,( je weet wel opa is een beetje digibeet .haha)
    Jullie hebben het goed naar de zin zo te lezen. nou, ja daar ben je ook voor naar Australië gegaan toch?
    En wat een leuke foto,s allemaal.
    We blijven je volgen.
    Heb je vaak WIFI?
    Of moet je steeds naar Mac Donalds.
    Een hele dikke kus van Opa en Joke

• 29 September 2014 - 10:12